WYPOŻYCZAMY SAMOCHODY

DLA CIEBIE, TWOJEJ RODZINY I FIRMY


ODBIÓR Z LOTNISKA

WROCŁAW, KATOWICE

Jakie paliwo zimą?

WYNAJEM NEWS

O tej porze roku trzeba pamiętać o tym, że nasz samochód nie tylko potrzebuje zmiany opon, czy odpowiednich narzędzi aby można go było ewentualnie odśnieżyć, ale także trzeba pamiętać o stosowaniu odpowiedniego paliwie. Nie chodzi tu tylko o diesl, ale także o benzynę i LPG.

Rodzaje paliwa i konsekwencje tankowania letniego paliwa:

W zimie problemy mogą mieć posiadacze samochodów napędzanych silnikiem Diesla. Pamiętać trzeba, że olej napędowy gęstnieje przy niskich temperaturach, a to całkowicie uniemożliwia jazdę samochodem. Warto także zapamiętać, że paliwo, któro jest sprzedawane w sezonie letnim, zgodnie z obowiązującymi przepisami sprawdza się jedynie przy temperaturach dodatnich. Natomiast z zimowym olejem napędowy do –20 stopni nie powinno nic się dziać, ale to nie znaczy, że nie można będzie jeździć przy temperaturach poniżej -20 stopni. Niektóre duże sieci stacji oferują paliwo, któro wytrzymuje również temperatury niższe.

Aby jednak uniknąć w zimie porannych problemów z uruchomieniem samochodu, to warto zainwestować w lepsze paliwo. Niestety takie paliwo jest droższe w produkcji, co za tym idzie tanie stacje nie zapewnią takiego produktu. Zdarza się też, że małe punkty sprzedające paliwo za niższą cenę, posiadają paliwo, które nie spełnia norm na daną porę roku. Jeśli zdarzy nam się zatankować olej napędowy gorszej jakości lub mamy w baku stare paliwo, to można je ulepszyć depresatorem. Jednak nie działa to w przypadku gdy paliwo zakrzepło. W takim wypadku najlepiej jest poczekać aż temperatura wzrośnie lub samochód wstawić do ciepłego garażu. Jeśli silnik jest nowoczesny nie należy stosować starych metod takich jak dolewanie denaturatu lub benzyny, ponieważ może to doprowadzić do poważnych awarii silnika.

Paliwem, które może powodować jeszcze większe problemy w zimie jest biodiesel. Jest to mniej popularne paliwo, dlatego w zimie jest większa szansa na stacjach zatankowania letniego paliwa. Ponad to paliwo to bardzo łatwo miesza się z wodą, co oznacza, że przy pierwszych ujemnych temperaturach może zablokować się przewód paliwowy.

Mniej problematyczna jest benzyna, ale nawet w tym przypadku powinno się stosować nieco inne paliwo. W benzynie zmienia się prężność par, dlatego bez większych trudności można uruchomić silnik porą zimową. Natomiast letnie paliwo w zimie spowoduje, że samochód nie zapali tak chętnie jak latem. Szczególnie może to być jeszcze bardziej utrudnione przy starym akumulatorze, który może się łatwo rozładować.

Także LPG zimą ma inny skład. Latem głównym składnikiem LPG jest butan, natomiast zimą więcej powinno znaleźć się w nim propanu, co służy poprawieniu paliwa przy niskich temperaturach. Silnik wtedy lepiej spala paliwo i nie traci mocy. Przy LPG szczególnie trzeba uważać na stacje, które dodają metanu do paliwa. Taka mieszanka nie jest dobra dla silnika.

Ważne jest aby przy niskich temperaturach samochód nie stał z małą ilością paliwa. Mała zawartość paliwa powoduje, że woda ma większe pole do skraplania się i miesza się z paliwem. Dlatego najlepiej jest zatankować samochód do pełna, szczególnie gdy samochód jest przez dłuższy czas nieużywany. Szczególnie trzeba uczulić na posiadaczów aut z instalacją gazową, którzy nie pamiętają o dolewaniu benzyny.

 

 

Źródło: