WYPOŻYCZAMY SAMOCHODY

DLA CIEBIE, TWOJEJ RODZINY I FIRMY


ODBIÓR Z LOTNISKA

WROCŁAW, KATOWICE

Największy skandal motoryzacyjny wszechczasów

WYNAJEM NEWS

Po aferze związanej z doniesieniami klientów koncernu, Toyota postanowiła zareagować stanowczo i pewnie. W związku z tym Toyota zaprasza do swoich serwisów. Zaproszenie otrzymali właściciele ok. 1,7 miliona pojazdów na całym świecie.
W europie chodzi głównie o Toyoty Avensis, w Ameryce zaproszenia na dodatkowy przegląd otrzymali właściciele Toyoty Prius oraz nabywcy samochodów Lexus (marki należącej do Toyoty).

Ok. 2011 roku świat obiegła informacja o zabójczych pedałach gazu zamontowanych seryjnie w autach Toyoty.
Chodziło dokładnie o zacinające się pedały gazu i sytuacje, w których niektóre auta produkowane przez koncern przyspieszały w sposób niekontrolowany.
Pociągnęło to za sobą medialny wzrost niepochlebnych opinii pod adresem japońskiego producenta samochodów.
 
Po dwóch latach śledztwa, pracy komisji śledczej Izby Reprezentantów Kongresu USA okazało się, że samochodom Toyoty nic nie dolega.

Po kampanii czarnego PR’u koncern odrabia straty spowodowane uderzeniem mediów w najważniejsze zalety koncerny czyli niezawodność i wysoką jakość.

Takie podejście do tematu to przykład marketingowego „chwytania buka za rogi”. Wzmożone zainteresowanie koncernem, zarząd wykorzystał do dodatkowego dopieszczenia swoich klientów. Mimo olbrzymich kosztów kampanii wygląda na to że gra jest warta świeczki. Teraz wszystkie media branżowe muszą sprostować pochopne oskarżanie Toyoty o braki w kontroli jakości. Co więcej, w mediach pojawia się coraz więcej informacji o firmie, która nie pozostawia swoich klientów w potrzebie, podbudowując tym samym nadszarpnięty wizerunek firmy ceniącej jakość i niezawodność.